Saya ingin berkongsi cerita mengenai kereta PFA 7756. Pada tahun lepas, abah membelikan kereta untuk saya. Walaupun hanya kereta proton iswara aeroback tetapi saya amat menghargainya.
Ketika pulang ke kampung, abah menyuarakan hasratnya untuk membeli kereta. Abah telah berbincang dan bertanya, kereta apa yang ok?












 Saya pun mencadangkan kereta waja. Saya tidak tahu yang abah mahu membelinya untuk saya. Pada keesokan harinya, abah mengajak abang ipar, pak su dan saya pergi ke kedai kereta. Pada mulanya saya tidak mahu ikut kerana semua yang pergi adalah perempuan. Lagipun mana lah saya tahu tentang kereta. setelah puas ibu, kakak dan mak su pujuk, saya pun bersetuju. Macam saya pulak orang penting, hehe.



Ketika sampai di kedai kereta, abah bertanya, " dik,kereta apa yang cantik? Saya pun cakaplah. Pada mulanya kami memilih proton waja tetapi abah tidak mahu auto. Lagipun saya tak berkenan dengan waja sebab besar. Saya kan kecik je. Pilih punya pilih, akhirnya abang ipar mencadangkan proton iswara aeroback. Memang cantikla kereta tu. Saya pun memberitahu abah. Abah pun bersetuju. Yang saya terkejut, abah meletakkan saya sebagai nama kedua dalam insurans. Saya tidak sedap hati sebenarnya. Nanti apa pulak kata adik-beradik yang lain. Rupanya mereka semua bersetuju.



Ketika itu saya memang terharu sangat-sangat sedangkan saya baru belajar kereta, abah dah belikan untuk saya. Abah, terima kasih di atas pengorbananmu.





7 comments:

Ain Nabihah Bt Ahmam said...

wau...bestnye..nk kete jgk... =p

M.SYAMSUL ANAM BIN QAMARUL HUDA said...

bawaklah sye jalan2 ngn kereta ni .. leh x ..

imtiyaz said...

ain: yeke...rzki ain...syukr sgt2
anam: insya'allah de rzki,mak bg bwk sni, t akk bwk sume g jln2...he

MissTunSalma said...

seronoknya dpt kete...

imtiyaz said...

best jgk tp tula srba slh jgk...t msti nk bli kete sndri pnye kn...

imtiyaz said...

best sgt2...tp t mst srba slh...yela kte pn t nk bli kete sndri kn...

Nan said...

Tahniah ek dapat keta...Xpo,..kalu de rezki, bli je keta bru..Keta yg ni bli di gunakan sbg keta warisan fmly.....jgela elok2..
Ti le jugak di tunjukkan kepada generasi yg seterusnya...

There was an error in this gadget

Friday, February 26, 2010

OHH BAHAGIANYA

Saya ingin berkongsi cerita mengenai kereta PFA 7756. Pada tahun lepas, abah membelikan kereta untuk saya. Walaupun hanya kereta proton iswara aeroback tetapi saya amat menghargainya.
Ketika pulang ke kampung, abah menyuarakan hasratnya untuk membeli kereta. Abah telah berbincang dan bertanya, kereta apa yang ok?












 Saya pun mencadangkan kereta waja. Saya tidak tahu yang abah mahu membelinya untuk saya. Pada keesokan harinya, abah mengajak abang ipar, pak su dan saya pergi ke kedai kereta. Pada mulanya saya tidak mahu ikut kerana semua yang pergi adalah perempuan. Lagipun mana lah saya tahu tentang kereta. setelah puas ibu, kakak dan mak su pujuk, saya pun bersetuju. Macam saya pulak orang penting, hehe.



Ketika sampai di kedai kereta, abah bertanya, " dik,kereta apa yang cantik? Saya pun cakaplah. Pada mulanya kami memilih proton waja tetapi abah tidak mahu auto. Lagipun saya tak berkenan dengan waja sebab besar. Saya kan kecik je. Pilih punya pilih, akhirnya abang ipar mencadangkan proton iswara aeroback. Memang cantikla kereta tu. Saya pun memberitahu abah. Abah pun bersetuju. Yang saya terkejut, abah meletakkan saya sebagai nama kedua dalam insurans. Saya tidak sedap hati sebenarnya. Nanti apa pulak kata adik-beradik yang lain. Rupanya mereka semua bersetuju.



Ketika itu saya memang terharu sangat-sangat sedangkan saya baru belajar kereta, abah dah belikan untuk saya. Abah, terima kasih di atas pengorbananmu.





7 comments:

Ain Nabihah Bt Ahmam said...

wau...bestnye..nk kete jgk... =p

M.SYAMSUL ANAM BIN QAMARUL HUDA said...

bawaklah sye jalan2 ngn kereta ni .. leh x ..

imtiyaz said...

ain: yeke...rzki ain...syukr sgt2
anam: insya'allah de rzki,mak bg bwk sni, t akk bwk sume g jln2...he

MissTunSalma said...

seronoknya dpt kete...

imtiyaz said...

best jgk tp tula srba slh jgk...t msti nk bli kete sndri pnye kn...

imtiyaz said...

best sgt2...tp t mst srba slh...yela kte pn t nk bli kete sndri kn...

Nan said...

Tahniah ek dapat keta...Xpo,..kalu de rezki, bli je keta bru..Keta yg ni bli di gunakan sbg keta warisan fmly.....jgela elok2..
Ti le jugak di tunjukkan kepada generasi yg seterusnya...

Loading...