Permata Insan merupakan program yang dikembangkan  oleh Universiti Sains Islam Malaysia dengan kerjasama Jabatan Pembangunan Islam MALAYSIA. Pihak  Universiti Sains Islam Malaysia (Usim) akan bekerjasama dengan Universiti King Abdul Aziz Arab Saudi yang sudah mempunyai program seumpama ini.
Assalamualaikum buat semua pembaca blog yang dikasihi. Kali ini, saya tertarik untuk menulis artikel berkaitan dengan cinta. Saya ni tak la hebat sangat dalam cintan cintun ni tapi ada la sikit pengalaman yang boleh dikongsi bersama. Kadang-kadang pengalaman tu boleh menjadi pengajaran buat kita. Kita selalu mengharapkan pasangan yang baik untuk hidup kita. Kadang-kadang kita terlalu sayang kat seseorang tu tapi hubungan kita terputus di tengah jalan.Malah kita juga sering mengharapkan couple kita menjadi suami kita tapi malangnya dia tinggalkan kita. Tentunya kita terlalu sedih ketika itu. Di sini saya ingin nasihatkan kepada semua pembaca agar tabah bila berhadapan dengan putus cinta. Anggaplah Allah akan temukan kita dengan pasangan yang lebih baik dari dia. Suka saya untuk berkongsi satu doa dengan pembaca agar kita sama-sama dapat pasangan yang terbaik. Insya'Allah...Amin3

Kita sering mengharapkan hubungan yang kita jalinkan dengan orang yang kita sayang itu berkekalan hendaknya. Tetapi tahukah kita bagaimana caranya untuk memperolehinya? 







LOVE IS CINTA

Bila umur dah meningkat ni masing-masing dah pikir tentang kawin kan,khususnya pompuan la. Lelaki tak lagi kot sebab macam-macam dorang pikir untuk masa depan. Kalau si pompuan pulak, mesti terfikir nak kawin dengan sape? nak lelaki yang hensem. romantik,penyayang dan senang cite perfect la. Tapi confem ke boleh dapat yang macam tu.???


Kali ini saya ingin berkongsi tentang kawan karib saya. Nama dia Hajariyaton tapi panggil Aton je. Saya kenal Aton masa form 1 kat Maahad Ar-Ridhwan. Masa tu kami sama-sama budak baru. Aton yang mula tegur saya dulu. Saya masa tu memang pendiam sangat-sangat. Yela budak baru kan, baikla konon....he3.
Masa tu Aton ada kakak jugak sekolah kat situ. Nama dia Kak Yah. Kak Yah ni comel tapi garang. Suka menjeling. Sekali dia jeling, fuhhhh...Dasat 2...


There was an error in this gadget

Thursday, April 1, 2010

PERMATA LAHIRKAN CENDIAKAWAN ISLAM

Permata Insan merupakan program yang dikembangkan  oleh Universiti Sains Islam Malaysia dengan kerjasama Jabatan Pembangunan Islam MALAYSIA. Pihak  Universiti Sains Islam Malaysia (Usim) akan bekerjasama dengan Universiti King Abdul Aziz Arab Saudi yang sudah mempunyai program seumpama ini.

Monday, March 29, 2010

DOA UNTUK KEKASIH

Assalamualaikum buat semua pembaca blog yang dikasihi. Kali ini, saya tertarik untuk menulis artikel berkaitan dengan cinta. Saya ni tak la hebat sangat dalam cintan cintun ni tapi ada la sikit pengalaman yang boleh dikongsi bersama. Kadang-kadang pengalaman tu boleh menjadi pengajaran buat kita. Kita selalu mengharapkan pasangan yang baik untuk hidup kita. Kadang-kadang kita terlalu sayang kat seseorang tu tapi hubungan kita terputus di tengah jalan.Malah kita juga sering mengharapkan couple kita menjadi suami kita tapi malangnya dia tinggalkan kita. Tentunya kita terlalu sedih ketika itu. Di sini saya ingin nasihatkan kepada semua pembaca agar tabah bila berhadapan dengan putus cinta. Anggaplah Allah akan temukan kita dengan pasangan yang lebih baik dari dia. Suka saya untuk berkongsi satu doa dengan pembaca agar kita sama-sama dapat pasangan yang terbaik. Insya'Allah...Amin3

5 TIPS UNTUK MEMASTIKAN PERHUBUNGAN BERKEKALAN

Kita sering mengharapkan hubungan yang kita jalinkan dengan orang yang kita sayang itu berkekalan hendaknya. Tetapi tahukah kita bagaimana caranya untuk memperolehinya? 





Monday, March 22, 2010

AUDITION CALON SUAMI



LOVE IS CINTA

Bila umur dah meningkat ni masing-masing dah pikir tentang kawin kan,khususnya pompuan la. Lelaki tak lagi kot sebab macam-macam dorang pikir untuk masa depan. Kalau si pompuan pulak, mesti terfikir nak kawin dengan sape? nak lelaki yang hensem. romantik,penyayang dan senang cite perfect la. Tapi confem ke boleh dapat yang macam tu.???


Saturday, March 20, 2010

SAHABAT SEJATI

Kali ini saya ingin berkongsi tentang kawan karib saya. Nama dia Hajariyaton tapi panggil Aton je. Saya kenal Aton masa form 1 kat Maahad Ar-Ridhwan. Masa tu kami sama-sama budak baru. Aton yang mula tegur saya dulu. Saya masa tu memang pendiam sangat-sangat. Yela budak baru kan, baikla konon....he3.
Masa tu Aton ada kakak jugak sekolah kat situ. Nama dia Kak Yah. Kak Yah ni comel tapi garang. Suka menjeling. Sekali dia jeling, fuhhhh...Dasat 2...


Loading...